مدیریت مصرف رسانه بدون رسانه!
نمایش 1 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #342
      علی رضا بابایی
      مشارکت کننده

      با سلام و احترام

      مدیریت مصرف رسانه به نظر بنده در خانواده امکان پذیر نیست مگر با ایجاد و رقم زدن رویداد های جایگزین. اینکه مخاطب سواد رسانه کیست و باید والدین بدانند که سبد مصرفی رسانه در خانواده باید کنترل گردد به جاست و حرفی روی آن نیست. اما به نظر اینکه از نوجوان و جوان و حتا خردسال توقع داشته باشیم با فهم آسیب های بازی ها از آن دست بکشد امری غیر معقول به نظر می رسد. اگر فرزندتان بی حوصله است و در این ایام کرونایی به شدت خسته شده است آیا میشود توقع داشت با دانستن آسیب ها مثلا بازی های کامپیوتری را به حداقل برساند؟؟؟

      (به عنوان یک ایده) اگر بتوانیم به مساله مدیریت در زمان در خانواده دقت کافی را داشته باشیم آنگاه میتوان توقع داشت مصرف رسانه ها هم مدیریت گردد. به تعبیری باید برویم سراغ متغیرهایی که وابستگی عکس با مصرف رسانه دارند…. مثلا وقتی کودک شما مشغول بازی با همالان خود می باشند حتما کمتر طلب موبایل از شما می کنند….

      اگر می خواهیم فرزندمان کتاب خوان باشد لازم است گاهی ببیند پدر یا مادر خانواده تلویزیون را خاموش کرده است و به مطالعه و میوه خوردن در خانه می نشینند و درباره ی کتاب گفت و گو می کنند…

      اگر پیشنهاد ها و یا تجربیاتی(موفق و ناموفق) دارید که با رعایت آن میتوانیم توقع داشته باشیم تمرکز بر استفاده از رسانه در خانواده کاهش یابد به اشتراک بگذارید…
      مثلا نقاشی با انگشت و تحمل کثیف کاری های احتمالی برای فرزندان کوچکتر…

      سپاس.

    • #354
      محسن رزاقی
      مشارکت کننده

      من با شما موافقم
      فرزندان مصرف کننده ی تابع اند… (اگر خانواده قبلا عنان مصرف رسانه ای از کف نداده باشد)
      فرزندان معمولا سمت رسانه هایی میرن و به اونها علاقه مند میشن که اول والدین و سپس گروه دوستان نزدیک با آن استفاده کننده اش باشند.
      برای همین اینکه چه رسانه ای استفاده می کنیم و اینکه چه رسانه ای در دسترس فرزندمون قرار میدیم بسیار موثره

نمایش 1 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.