آیا بازی اثرگذار است؟
نمایش 3 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #250
      محسن رزاقی
      مشارکت کننده

      می خواهم از یک تجربه شخصی بنویسم. منتهی ابتدا چند عدد و رقم از بازی عرض کنم:
      به طور میانگین در هر خانواده ایرانی یک بازیکن هست که روزانه 90 دقیقه بازی می کند.
      .
      گردش مالی بازی های دیجیتال سال گذشته هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشتند.
      .
      در دو هفته ابتدایی سال میلادی جاری، فورتنایت بعد از نت فیلیکس پردرآمدترین اپلیکیشن گوشی های آیفون بوده است با 9 و نیم میلیون دلار
      .
      درآمد صنعت سینما و موسیقی انگلستان در سال گذشته ی میلادی، روی هم به درآمد صنعت بازی در این کشور نمی رسد.
      .
      فنلاند و چین، بیشتر از درامد ما از فروش نفت، از فورش بازی های دیجیتال کسب درآمد می کنند.
      .
      کاش می شد تصویر هم بارگذاری کرد تا نمودارهای آماری گرایش به ورزش های الکترونیک را ارائه کنم.
      .
      همچنین یک هرم رسانه ای معروف است که رسانه ها را بر اساس قدرت اثرگذاری مرتب کرده است و بازی دیجیتال به عنوان پراثرترین رسانه های جمعی در نوک این هرم است.
      .
      پس بازی های دیجیتال مخاطب دارند و احتمالا اثر هم دارند اما شاید جالب باشد بدانید که خیلی ها، از جمله متولی بازی دیجیتال کشور یعنی بر و بچه های بنیاد ملی بازی رایانه ای (حداقل تیم قبلی اشون که من تونستم باهاشون مصاحبه کنم.) معتقدند که ایرانی ها که بازی رو نمی فهمند، فقط دنبال خود بازی اند و سینماتیک های بازی رو رد می کنند، این همه دغدغه در مورد بازی و آثارش جدی نیست!!
      .
      واقعا مایلم نظر دوستان رو بدونم. به نظرشون بچه های بنیاد که ظاهرا متخصص اند و با بازی درگیرند درست میگن؟ ایرانی ها به محتوا بازی توجه نمی کنند یا اصلا اون رو متوجه نمیشن؟ محتوای بازی فقط در سینماتیک بازی هاست؟
      .
      واقعا بازی ها چطوری اثر میذارن؟

    • #261
      علی رضا بابایی
      مشارکت کننده

      من در این موضوع متخصص نیستم و صرفا جلب توجه و اثرش مهم هست. کما اینکه در پیمایش های اجتماعی هم این نکته کاملا مشهوده…. حتا در گزارش های پلیس فتا هم از شیطنت های نوه ها و برداشت از کارت های پدربزرگ ها هم وجود داره که پدر بزرگ فکر میکرده کلاهبرداری شده از حسابش اما در نهایت میدید برداشت نوه جانش برای بازی های اینترنتی است!

      اما به نظرم اثر بازی هر چه به فضای اجتماعی نزدیک تر باشد پر نفوذ تر است. آموزش کنشگری در راستای هنجار های اجتماعی حتما امکان پذیر است…

      حتما یکی از اصلی ترین راه های اثرگذاری است و فکر نمیکنم اثر مهمی تولید شده باشد…

    • #262
      الهام اسماعیلی
      مشارکت کننده

      سلام
      با نگاهي به گيمرهايي كه اطرافم بودند، بنظرم حتي اگه كات سين هاي بازي ها رو هم نبينن، با جستجو درباره ي بازي، داستانش رو متوجه مي شوند. بازي و داستانش اثرگذاري لازم را برروي گيمر دارد. بنظرم بنياد ملي ها خيلي خوش بينانه دارند كار مي كنند كه بچه هاي ما كه زبان انگليسي شون خوب نيست، نميفهمند چي داره تو بازي ميگذره، پس اثري نداره. محتوا خيلي مهم نيست. فقط ظاهر بازي رو ارزيابي كنيم.

    • #319
      محسن رزاقی
      مشارکت کننده

      ممنونم از هر دو عزیز.

      همونطور که آقای بابایی گفتن، بازی ها حداقل اینقدر تونستن ماجرا درست کنن که بین اعضا خانواده درگیری ایجاد بشه.

      هفته پیش هم پلیس فتا در اخبار از کلاهبرداری از طریق بازی اشاره کرد.
      .
      خانم اسماعیلی هم نکته ی دقیقی گفتن… اهمیت گیم پلی رو متاسفانه خیلی ازش غفلت میشه و امکانات دیگه ای که میشه به محتوای بازی رسید. حتی الان سایتهایی هستند که بازی رو زیرنویس می کنند حتی حتی دوبله می کنند تا بازیکن در لحظه بفهمه و دیگه زحمت سرچ رو هم

نمایش 3 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.