کارگاه مربیگری کودک

تاریخ شروع:
8 فروردین 1401
تاریخ پایان:
10 فروردین 1401
ظرفیت:
ظرفیت تکمیل شده است
هزینه:
420000 تومان
لینک کوتاه:
ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است
طبقه‌بندی:

شخصیت کودکان تا حد بسیار زیادی در سنین پیش از دبستان شکل می‌گیرد. یکی از افراد مهمی که در این دوره سنی با کودک در ارتباط است و تاثیر مهم و شگرفی روی کودک می‌گذارد، مربی مهد کودک است. توانایی مربی مهد، آگاهی و مهارت‌های او باعث می‌شود تا کودکان رشد بهتر و سالم‌تری را  تجربه کنند و در آینده به انسان‌های موفق‌تری در جامعه تبدیل شوند.

ما در این دوره به بررسی مطالبی در حوزه کودک می‌پردازیم، که مربیان با استفاده از آن‌ها می‌توانند عملکرد بهتری در رابطه با کودک داشته باشند. در این دوره رشد کودکان را در همه ابعاد و نظریات مختلف بررسی می‌کنیم. نظریات شناختی، روانی-اجتماعی، هیجانی، تحلیلی و… از جمله نظریاتی هستند که در آنها به بررسی تحول کودکان می‌پردازد؛ در این دوره به بررسی این موضوعات و همچنین پاسخ به پرسش‌هایی همچون کودکان در دوره‌های سنی مختلف چگونه فکر می‌کنند، چه نیازهایی دارند و با چه چالش‌هایی روبرو هستند که باید آنها را حل کنند و… می‌پردازیم.

بعد از شناخت کودک، موضوع جایگاه مربی و تأثیر رفتار او بر کودک از موضوعات مورد توجه در این دوره است. مربیان با شناختی که از نقش خود و نحوه تعاملات در موقعیت‌ها و شرایط مختلف در این دوره پیدا می‌کنند، نقش‌آفرینی تربیتی و آموزشی خود را ارتقا می‌دهند. در بخش بعدی دوره، به نحوه طرح درس‌نویسی و تأثیر بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف بر کودکان پرداخته خواهد شد.

 

مدرسان و تسهیلگران دوره:

در این دوره سرکار خانم مهدیه حیدری‌زاد کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و روان درمانگر کودک، استاد دانشگاه و مدیر دپارتمان کودک طلیعه سلامت، با آشنایی و سابقه در زمینه فعالیت مربیان در مهد و سرکار خانم زهرا قاسم‌نژاد، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه شهید بهشتی و تخصص در حوزه اختلالات اضطرابی و وسواس کودک و یکی از مشاوران کودک طلیعه سلامت با سابقه فعالیت در زمینه تعامل با والدین و کودکان پیش‌دبستانی ما را یاری می‌نمایند.

 

سرکار خانم فاطمه جعفرپور کارشناس روانشناسی و فعال در حوزه بازی‌درمانی برای کودک و تحلیل نقاشی کودک و سرکار خانم فاطمه مقیم‌خان کارشناس علوم تربیتی و کارشناس ارشد رشته MBE (مغز، ذهن، تربیت) و فعالیت در حوزه طرح درس کودک و ارزیابی رفتار کودک زحمت تسهیلگری در کارگاه را عهده‌دار خواهند بود.

 

مخاطب این دوره چه کسانی هستند؟

این دوره می‌تواند برای علاقمندان به فعالیت در مهدهای کودک و یا مجموعه‌های تربیتی نیز، مورد استفاده قرار گیرد.

مادران دغدغه‌مندی که به‌دلیل گذران دوران کرونا علاوه بر نقش مادری، نقش مربی را هم برای کودکان خود دارند با شرکت در این دوره تعامل بهتری با کودک خود خواهند داشت و در نتیجه با تحقق یک رابطه و آموزش مناسب، محیطی سالم در خانواده را ایجاد خواهند کرد.

در پایان علاوه بر اعطای گواهی معتبر به شرکت‌کنندگان، منتخبین دوره جهت همکاری در یکی از مجموعه‌های تربیتی دعوت و به مجموعه‌های دیگری که نیازمند مربی و یا مشاهده‌گر هستند، معرفی خواهند شد.

 

سرفصل‌های دوره:

  • بررسی رشد کودکان در ابعاد مختلف
  • بررسی نیازها و چالش‌های کودکان
  • بررسی تحولات کودکان در نظریات و رویکردهای مختلف
  • بررسی جایگاه و نقش مربی در برآورده‌ کردن نیازهای کودکان و رشد آنان
  • آموزش طرح‌درس نویسی برای کودکان و بازی‌درمانی برای کودکان

 

زمان‌های برگزاری:

دوشنبه 8، سه‌شنبه 9 و چهارشنبه 10 فروردین 1401

ساعت: 8:30 صبح تا 13:30 ظهر

مدت زمان کل دوره:  15 ساعت

نحوه برگزاری:

جلسات به صورت آنلاین و در پلتفرم «بیگ‌بلوباتن» برگزار می‌شوند.

برای شرکت در دوره نیاز به نصب نرم‌افزار نیست و امکان ورود از طریق گوشی هوشمند، رایانه یا تبلت وجود دارد.

بلافاصله پس از ثبت‌نام شما در دوره، در قسمتِ دوره‌های من حساب کاربری خود، قادر به مشاهده لینک شرکت در کارگاه خواهید بود.

دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. پس از ثبت نام اولیه، نام شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره ثبت خواهد شد و فرآیند برگزاری دوره از طریق گروه آموزشی مجموعه میم به اطلاع شما خواهد رسید.

مشخصات شرکت کننده، مطابق بااطلاعات حساب کاربری در لیست ثبت نام متقاضیان دوره درج خواهد شد.

عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.