والدگری بی‌عیب و نقص؟!!

تاریخ شروع:
16 شهریور 1401
تاریخ پایان:
16 شهریور 1401
ظرفیت:
ظرفیت تکمیل شده است
هزینه:
20000 تومان
لینک کوتاه:
ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است
طبقه‌بندی:

قطعا همگی ما سعی داریم فرزندانمان را با روش‌های کارآمد تربیت کنیم، و این مهم در کلیه ابعاد زندگی‌شان شامل شخصیت، رفتار و گفتار، روش زندگی و انتخاب‌هایشان تاثیر خواهد داشت.
باید در نظر داشت که تربیت به‌منزله نگرش ماست و نه یک روش. در واقع یک بستر در رشد و نمو همه‌جانبه کودکان است.
اما والدگری بیش از حد اجازه خودمختاری و استقلال را از فرزندان می‌گیرد. یعنی والدین کاری را برای او انجام می‌دهند که کودک خودش به راحتی می‌تواند انجام دهد این شیوه که در نتیجه با سرویس دهی نامتناسب به فرزندان انجام می‌شود، در واقع کنترل همه شرایط یا نتایج کودک را منجر خواهد شد.

نتایج منفی این بستر نامناسب می‌تواند تبعاتی چون وسواس، خودشیفتگی، پریشانی، تطابق کم با محیط اطراف، مصرف مواد مخدر و مشکلات رفتاری و… را منجر شود.

کمال‌گرایی می‌تواند یک دلیل عمده برای این شیوه از زندگی باشد. کمال‌گرایی یک ویژگی روانشناختی است که فرد می‌خواهد در آن بی عیب و نقص باشد، موفق باشد، و تحسین ودیدگاه مثبت دیگران را داشته باشد. و این بی عیب و نقصی را حتی در تربیت و رفتار با فرزندان نیز اعمال می‌کند.
این دسته از والدین، موفقیت فرزندشان را جزئی از موفقیت خودشان می‌بینند و این باعث می‌شود که چنانچه نقضی در رفتار و گفتار و بینش فرزندان حس کنند، نسبت به خودشان احساس خوبی نداشته باشند. نه اینکه موفق شدن فرزندشان برایشان مهم نباشد بلکه آنها ارزشمندی خود را وابسته به موفقیت فرزند خود می‌دانند.

در نشست  «مجازی والدگری بی‌عیب و نقص» سعی داریم ضمن به چالش کشیدن و بررسی ابعاد گوناگون موضوع، اثرات و تبعات احتمالی آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و پاسخگوی سوالات شما عزیزان حول این موضوع باشیم.

 

زمان: چهرشنبه 16 شهریور 1401 ساعت 16 الی 18
با حضور استاد ارجمند
سرکار خانم دکتر نرجس منجوقی

روان‌درمانگر کودک- کارشناس برنامه عصر شیرین

(مناسب برای والدین کلیه گروه‌های سنی )

 

دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. پس از ثبت نام اولیه، نام شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره ثبت خواهد شد و فرآیند برگزاری دوره از طریق گروه آموزشی مجموعه میم به اطلاع شما خواهد رسید.

مشخصات شرکت کننده، مطابق بااطلاعات حساب کاربری در لیست ثبت نام متقاضیان دوره درج خواهد شد.

عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.