نوجوان و بازی‌های دیجیتال تکرار شد

تاریخ شروع:
26 مرداد 1401
تاریخ پایان:
9 شهریور 1401
ظرفیت:
ظرفیت تکمیل شده است
هزینه:
300000 تومان
لینک کوتاه:
ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است
طبقه‌بندی:

چرا باید در دوره چالش‌های والدین در رابطه نوجوانان و بازی‌های دیجیتال شرکت کنیم؟

دوره نوجوانی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی به شمار می‌رود. همزمان با دوران بلوغ است. و بلوغ یکی از بحرانی‌ترین دوره های زندگی هر فرد است گاهی گذشتن از مرز کودکی و رسیدن به قلمرو بلوغ، با نابسامانی‌های زیادی روبروست. در این دوره، تغییراتی در جسم و روان نوجوان رخ می‌دهد که هرکدام به نوعی بر او اثر می‌گذارد.

گاهی این تغییرات، شخصیت و منش او را به کلی دگرگون می‌سازد. از این رو شناخت جنبه‌های مهم روانی، جسمانی ، عقلانی و اخلاقی نوجوان، این توانایی را به او و اطرافیانش می‌دهد تا شیوه صحیح برخورد با تغییرات روحی و جسمی دوره نوجوانی را بدانند. این آگاهی، از بروز ناسازگاری‌های خاص این دوران جلوگیری می‌کند.

 

نوجوانی شروع تغییر‌های مهم زندگی بچه‌ها است. تغییراتی که بیشتر از پدر و مادر، به‌سبب شرایط محیطی ایجاد می‌شود. از غذا و پوشاک گرفته تا رفقا و مدرسه. همگی در تشکیل شخصیت و واکنش‌های فرزندانمان به تغییرات دوره نوجوانی تاثیرگذارند.

اما بازی‌های آن‌ها چه نقشی در بحبوحه دوران نوجوانی دارند؟

نوجوان‌های کنونی دیگر کم‌تر بازی فیزیکی می‌کنند. اغلب بازی‌هایشان خلاصه می‌شود در دنیای دیجیتال. و ما واقعا چه‌قدر می‌دانیم که این بازی‌ها چه تاثیری در دیدگاه بچه‌ها می‌گذارند؟ چگونه می‌توانیم به فضای بازی‌های مورد علاقه فرزندمان نزدیک شویم؟

چگونه شخصیت بچه‌های ما را تغییر می‌دهند؟ اگر اشکالی در بازی‌های آن‌ها دیدیم، چگونه باید رفتار کنیم و آن‌ها را تغییر دهیم؟

چگونه با فرزندانمان تعامل کنیم که بتوانیم در مصرف رسانه‌ای آن‌ها مداخله کنیم؟

ما در این دوره قصد داریم در دو بخش اصلی، به بررسی چیستی بازی‌های دیجیتال و ویژگی‌های آن بپردازیم و بیان کنیم که این بازی‌ها چه نقشی در تربیت فرزندان ایفا می کنند و هم چنین در بخش دوم به این موضوع می‌پردازیم که برای تغییر در نحوه استفاده فرزندانمان از بازی‌های دیجیتال، چگونه باید رفتار کنیم و چه مسائلی را باید مورد توجه قرار دهیم.

 

اساتید دوره آقایان:

حسین حق‌پناه (معاونت کودک و نوجوان تبیان و پژوهشگر حوزه سواد رسانه‌ای)

حسین نیک‌کامی (مدرس سواد بازی‌های رایانه‌ای)

میرسبحان سادات (روان‌شناس و روان‌درمانگر)

 

مخاطب دوره:

همه مادران، پدران و مربیانی که با چالش بازی های دیجیتال در نوجوانان مواجه هستند.

 

زمان‌بندی دوره:

شش جلسه دو ساعته(دوازده ساعت) از 24 مرداد؛ دوشنبه ها و چهارشنبه ها؛ به مدت سه هفته

تاریخ

زمان

جلسه اول

24مرداد

19-17

جلسه دوم

26 مرداد

21-19

جلسه سوم

31 مرداد

19-17

جلسه چهارم

2 شهریور

19-17

جلسه پنجم

7 شهریور

19-17

جلسه ششم

9 شهریور

21-19

 

نحوه برگزاری دوره:

هر جلسه شامل ارائه استاد، پرسش و پاسخ است. همچنین می‌توانید در بین جلسات، سوالات خود را در گروه‌های مجازی مطرح کنید تا علاوه بر هم‌فکری با دیگر شرکت‌کنندگان برای حل مسائل، از پاسخ اساتید و کارشناسان هم استفاده کنید.

جلسات به‌شکل مجازی و  در بستر «بیگ‌بلو‌باتن» برگزار می‌شود. لینک شرکت در دوره، اندکی قبل از شروع جلسه پیامک می‌شود.

تعامل مستمر در گروه‌ها و تالارهای گفت و گو با دیگر فراگیران امکان هم‌اندیشی و تبادل نظر در موضوعات را برای شما فراهم خواهد آورد و جمع بندی نکات توسط تسهیلگر و اساتید محترم دوره به شما برای گام برداشتن در مسیر یادگیری کمک می‌کند.

 

شماره واتساپ پشتیبانی: 09032972357

دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. پس از ثبت نام اولیه، نام شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره ثبت خواهد شد و فرآیند برگزاری دوره از طریق گروه آموزشی مجموعه میم به اطلاع شما خواهد رسید.

مشخصات شرکت کننده، مطابق بااطلاعات حساب کاربری در لیست ثبت نام متقاضیان دوره درج خواهد شد.

عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.