مدیریت مصرف رسانه در خانواده

تاریخ شروع:
7 تیر 1399
تاریخ پایان:
12 مرداد 1399
ظرفیت:
15 نفر
هزینه:
70000 تومان
لینک کوتاه:
ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است
طبقه‌بندی:

آیا می توانید روزی را تصور کنید که روزی از خواب بیدار شوید و گوشی تان را چک نکنید؟ این حال و روز ماست که روزی تنها رسانه ی مورد علاقه مان تلویزیون بوده است و بعدها در 20 سالگی با فیسبوک شگفت زده شده ایم. اما کودکان امروز شاید از ساعات ابتدایی حیات یا حتی قبلترش صفحه ی اینستاگرام داشته باشند. فرزندان ما این روزها اجتماعی شدنشان هم مجازی شده است. در این روزگار غریب که کس سر برنیارد گفتن و دیدار یاران را، انتخاب محصولات رسانه ای مناسب برای کودکان مانند راه رفتن بر روی لبه ی تیغ است! کودکان به یاری ما نیاز دارند تا بتوانند در این زیست مجازی گهواره تا گور سالم بمانند و رشد کنند.

رسانه‌‌ها در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند. مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و سرگرمی رسانه‌‌ها استفاده می‌ کنند. نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانه‌ها بزرگ می ‌شود و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، این نسل، بخش عظیم فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه‌ها دریافت می ‌کند. به عبارتی در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، بخش عظیمی از اجتماعی شدنِ نسل‌ها از طریق رسانه‌ها انجام می‌ شود و نفوذ و تأثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازانِ ارتباطی بر این باورند که رسانه‌‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می ‌کنند و اگر چگونگی فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را حتما به ما القا خواهند کرد!

اما انتخاب محصول رسانه‌ای مناسب برای کودکان وظیفه ای خطیر و حیاتی است. احتمالا بر خلاف بزرگترها، کودکان متوجه نمی شوند که کارتون‌ها شخصیت‌های خیالی هستند. آن‌ها مرد عنکبوتی که از یک ساختمان به ساختمان دیگر می‌پرد و یا سوپرمن که دارای قدرت فوق‌العاده است را واقعی فرض میکنند.

ذهن کودک لوحی سفید است که با تماشای هر چیزی آماده یادگیری می شود. در این سن، آن‌ها قادر به تشخیص چیزهای خوب و بد از هم نیستند. آن‌ها تنها چیزهایی را که دیده‌اند می‌پذیرند و دنبال می‌کنند. بنابراین والدین لازم است برای تماشای انیمیشن پا به پای فرزندان خود وقت بگذارند و مراقب آنچه که کودکان تماشا می‌کنند باشند. کودکان قلب و ذهنی صادق و مهربان دارند؛ فقط باید به آنها مسیر درست را نشان داد.

در این مسیر شما فراگیرِ عزیز می توانید به عنوان همراه یا عضو خانواده، در کنار آن‌ها باشید. دوره آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده، می تواند به عنوان آغازی خوب و مهم در جهت ارزیابی محصولات رسانه‌ای محسوب گردد. این دوره شامل حوزه‌های‌کودک ورسانه و تعامل با محصولات رسانه‌ای است که به شیوه‌ی نوین مشارکتی برگزار خواهد شد. در هر هفته ی آموزشی این دوره به آشنایی با یکی از مهارت‌هایی خواهیم پرداخت که توانمندی برخورد صحیح با مصرف رسانه‌ها در خانواده را می‌پرورد.

تعامل مستمر در گروه‌ها و تالارهای گفت و گو با دیگر فراگیران امکان هم‌اندیشی و تبادل نظر در موضوعات را برای شما فراهم خواهد آورد و جمع بندی نکات توسط تسهیلگر دوره به شما برای گام برداشتن در مسیر یادگیری کمک می‌کند.

دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. پس از ثبت نام اولیه، نام شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره ثبت خواهد شد و فرآیند برگزاری دوره از طریق گروه آموزشی مجموعه میم به اطلاع شما خواهد رسید.

مشخصات شرکت کننده، مطابق بااطلاعات حساب کاربری در لیست ثبت نام متقاضیان دوره درج خواهد شد.

عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.