مدیریت مصرف رسانه در خانواده
آیا می توانید روزی را تصور کنید که روزی از خواب بیدار شوید و گوشی تان را چک نکنید؟ این حال و روز ماست که روزی تنها رسانه ی مورد علاقه مان تلویزیون بوده است و بعدها در 20 سالگی با فیسبوک شگفت زده شده ایم. اما بچه های امروز شاید از ساعات ابتدایی حیات یا حتی قبلترش صفحه ی اینستاگرام داشته باشند! فرزندان ما این روزها اجتماعی شدنشان هم مجازی شده است. در این روزگار غریب که کس سر برنیارد گفتن و دیدار یاران را، انتخاب محصولات رسانه ای مناسب برای کودکان مانند راه رفتن بر روی لبه ی تیغ است!
رسانهها در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شدهاند. مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و سرگرمی رسانهها استفاده می کنند. نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانهها بزرگ می شود و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، این نسل، بخش عظیم فرهنگ، ارزشها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانهها دریافت می کند. به عبارتی در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، بخش عظیمی از اجتماعی شدنِ نسلها از طریق رسانهها انجام می شود و نفوذ و تأثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازانِ ارتباطی بر این باورند که رسانهها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می کنند و اگر چگونگی فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را حتما به ما القا خواهند کرد!
در این مسیر شما فراگیرِ عزیز می توانید به عنوان همراه یا عضو خانواده، در کنار آنها باشید. دوره آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده، می تواند به عنوان آغازی خوب و مهم در جهت بهبود جو رسانه ای حاکم بر خانواده محسوب گردد. این دوره شامل سرفصل هایی است که در اینفوگرافی زیر مشاهده می کنید. در هر هفته ی آموزشی این دوره به آشنایی با یکی از مهارتهایی خواهیم پرداخت که توانمندی برخورد صحیح با مصرف رسانهها در خانواده را میپرورد.
تعامل مستمر در گروهها و تالارهای گفت و گو با دیگر فراگیران امکان هماندیشی و تبادل نظر در موضوعات را برای شما فراهم خواهد آورد و جمع بندی نکات توسط تسهیلگر و اساتید محترم دوره به شما برای گام برداشتن در مسیر یادگیری کمک میکند.
دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. پس از ثبت نام اولیه، نام شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره ثبت خواهد شد و فرآیند برگزاری دوره از طریق گروه آموزشی مجموعه میم به اطلاع شما خواهد رسید.
مشخصات شرکت کننده، مطابق بااطلاعات حساب کاربری در لیست ثبت نام متقاضیان دوره درج خواهد شد.