دوره مبانی تعلیم و تربیت اسلامی

تاریخ شروع:
31 تیر 1401
تاریخ پایان:
19 مرداد 1401
ظرفیت:
8 نفر
هزینه:
800000 تومان
لینک کوتاه:
ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است
طبقه‌بندی:

تعلیم و تربیت نیز سال‌هاست که مانند بسیاری از دیگر شاخه‌های علوم‌انسانی، تلاش می‌کند تا نسبت خود را با مبانی اسلامی مشخص کند و در این میان ارتباط خاصی میان علوم‌تربیتی و دین وجود دارد چراکه ادیان خود را مدعی تربیت آحاد بشر می‌دانند.

بنابراین لازم است بدانیم که نوع خاص تربیتی که مدنظر اسلام است دارای چه ویژگی‌هایی است، از چه اصولی بهره‌مند است، چه تفاوتی با علوم‌تربیتی غربی دارد، از چه روش‌هایی استفاده می‌کند و …
یکی از اندیشمندانی که سال‌هاست در این حیطه فعالیت می‌کنند جناب آقای دکتر خسرو باقری هستند. ایشان پس از ارائه نظریه‌ای در باب علم دینی، نظریه تربیتی خودشان مبتنی بر اندیشه تربیتی اسلام را مطرح کردند و آن را در دو جلد کتاب با عنوان «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی» تشریح کردند.

این کتاب را قطعا می‌توان یکی از تاثیرگذارترین کتب تربیتی سه دهه اخیر دانست که توانسته است توجه بسیاری از اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت را به‌خود جلب کند. مخصوصا اینکه ایشان یکی از شاخص‌ترین اساتید علوم‌تربیتی در دانشگاه تهران هستند و همین فرصتی برای تقریر و ترویج اندیشه‌های ایشان بوده‌ است.
ما در این دوره قصد داریم با حضور دکتر خسرو باقری، با مبانی تعلیم و تربیت اسلامی آشنا شویم و بالاخص مروری بر اندیشه‌های تربیتی ایشان نیز داشته باشیم.

 

مخاطبین دوره:
کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و همه کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با مباحث تربیت اسلامی هستند.

 

زمان برگزاری جلسات:
از پانزدهم تیر 1401
چهارشنبه‌ها
ساعت 17 تا 19 – شش جلسه

 

نحوه برگزاری:
جلسات به صورت «حضوری» برگزار می‌شود.

 

مکان برگزاری:
تهران، بلوار کشاورز، خیابان نادری، نبش خیابان حجت دوست، موسسه فرهنگی تبیان، طبقه اول، مرکز نوآوری موسسه تبیان

 

برای شرکت در جلسات، داشتن جلد اول کتاب «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی» که توسط دکتر خسرو باقری و در انتشارات مدرسه انتشار یافته است الزامی است.

 

توجه

با «حضور مستمر» در جلسات، 50درصد مبلغ ثبت‌نام به شما بازگردانده می‌شود و می‌توانید گواهی‌نامه شرکت در این دوره را دریافت کنید.

دوره های آموزشی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. پس از ثبت نام اولیه، نام شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره ثبت خواهد شد و فرآیند برگزاری دوره از طریق گروه آموزشی مجموعه میم به اطلاع شما خواهد رسید.

مشخصات شرکت کننده، مطابق بااطلاعات حساب کاربری در لیست ثبت نام متقاضیان دوره درج خواهد شد.

عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.