دستی که بر جهان حکمرانی می‌کند

ساختار:
تاریخ انتشار:
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بازدید:
1248 نفر
طبقه‌بندی:
مدت زمان:
4 دقیقه
مرجع:
nora avarientos
worldvision/2019

مادر بودن همچنان یک وظیفه الهی که تنها به زنان اختصاص داده شده، است. به قول ویلیام والاس که شاعر کلاسیک بود، دستی که گهواره را تکان می دهد، همان دستی است که بر جهان حکمرانی می کند. اینها نشان دهنده تاثیری است که مادران در تربیت فرزندان و به شکل طولانی مدت در ساخت جامعه دارند. مادر است که با تلاش برای پرورش فرزندانش، جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می کند. این فرصت به زنان داده شده است تا بتوانند به انسان های دیگری زندگی ببخشند و آن ها را پرورش دهند.

یک ضرب المثل قدیمی می گوید:«مادر چیزهایی را می فهمد که کودک نمی گوید» این را همه ما تجربه کرده ایم. بین مادر و فرزند یک رابطه ذهنی و قلبی وجود دارد. مادران می توانند جملات را در سکوت فرزندانشان بشنوند. مادران یک نوع احساس شهود دارند که این شهود به آن ها کمک می کند تا بفهمند چه چیزی برای فرزندانشان مناسب است، فرزندانشان در چه چیزی استعداد دارند و آنها چه نعمت ها و توانایی هایی دارند که می توانند در آن زمینه رشد کنند. اینها همه ویژگی هایی است که خداوند در مادر بودن قرار داده است.

مادران مربیانی هستند که در تمام طول عمر مربی ما می مانند. آنها همچنین بیش از هر مربی دیگری می توانند بر ما تاثیر بگذارند. آنها حکمتی بی انتها و میراثی ارزشمند را به ما وصیت می کنند. آنها از گهواره جهان ما را شکل داده اند تا که زندگی را تغییر دهند و تاریخ سازی کنند. هر کس مادری دارد که توانسته است احساسات او را تا بیشترین حد بالقوه اش پرورش دهد. از میان همه ویژگی های مثبت جهان، آنچه که بیش از همه به مادران داده شده است، داشتن قلب است: «قلب مادر». قلب اوست که این همه لطافت، صلابت، دلسوزی و وظیفه شناسی را به وجود می آورد. در هنگامی که غمگین یا تنها شده ایم، هیچ چیز مانند دستان مادر نمی تواند دوباره آرامش را به زندگی ما برگرداند.

مادران به ما می آموزند که به خدا اعتماد داشته باشیم. مادران در طول زندگی روزمره شان، با دعاها و اعتمادی که به قدرت و حکمت خدا دارند، در ذهن ما کلمه خداوند را ارزشمند می کنند. هیچ چیز در یک مادر جذاب تر از اعتمادی نیست که او به خدا دارد. مادران اولیه نشانه حاکمیت خدا در زندگی ما هستند و آنها هستند که خدا را در زندگی ما وارد می کنند.

مادران به ما می اموزند که به خودمان اعتماد و اعتقاد داشته باشیم. آنها می دانند برای داشتن فرزندانی قوی و کامل که تصور مثبتی از خودشان دارند، لازم است که آنها به خودش اعتماد داشته باشند. یکی از روش هایی که آنها استفاده می کنند تا اعتماد به نفس ما را افزایش دهند این است که آنها دائما تیزبینی و تیزهوشی ما را تایید می کنند. یک احساس اعتماد به نفس سالم می تواند باعث شود که فرد به موفقیت های بیشتری دست یابد و در جامعه بیشتر تجلیل شود. مادران به ما فضا می دهند تا به خودمان اعتماد داشته باشیم زیرا هیچ محدودیتی برای موفقیت و کارهایی بزرگی که می توانیم انجام دهیم در ذهنشان متصور نمی شود. مادران قدرت کلمات را به ما می آموزند. کلماتی که مادران می گویند قدرت دارند. کلمات می توانند کودک را بسازند یا او را از پا درآورند.

چگونه وقتی داریم با فرزندانمان صحبت می کنیم، در واقع داریم شخصیت آن را شکل می دهیم؟ آیا شما مانند سفالگری هستید که بعضی اوقات با استفاده از کلمات آرام آرام دستتان را فشار می دهید تا بتوانید قلب فرزندانتان را بسازید یا اینکه مانند مجسمه سازی هستید که دائما با کلماتتان همچون چکش و چاقو بر پیکره قلب فرزندنتان میزنید؟ آیا فرزندانتان وقتی با شما صحبت می کنند در حال قالب گیری با عشق همچون یک سفال نرم و ملایم هستند یا مانند سنگی به نظر می رسند که بخشی از قلب آنها بوسیله کلمات شما تیز و خشن شده است.

ما باید در صحبت هایمان بسیار مراقب باشیم. به یاد داشته باشیم که مرگ و زندگی ، برکت و نفرین در زبان ما است. با کلمات دهان خود می توانیم بزرگی یا کوچکی را در زندگی شخص دیگری منتقل کنیم. من و تو می توانیم شعله یک رویا را شعله ور کنیم یا آن را خاموش کنیم. بیایید برای همیشه از کلمات خوب استفاده کنیم.

یک جمله قدیمی اسپانیایی می گوید: «یک اونس مادر به ارزش یک پوند کشیش است». یک دعای مادر می تواند هدیه ای بسیار پرقیمت، یک گنج واقعی و یک نیروی قلبی جدی باشد. اگر مادری دارید که دعای خیرش پشت سر شماست، حتما انسان خوشبختی هستید.

همه ما میدانیم که آن چیزی را برداشت می کنیم که آن را کاشته ایم. مادران ما نیز همان کسانی هستند که بذرهایی از زیبایی حقیقت، خرد، شادی و آرامش را در وجود ما کاشته اند. آن بذرهای معنوی امروز در حال ثمردادن در ماست: زمانی که خودمان این بذرها در دل فرزندانمان می کاریم. مادران همیشه می توانند تغییراتی ایجاد کنند که تمام وجود ما را در بر می گیرد. پشت هر انسان معنوی ، رئیس جمهور ، کارگر نمونه ، کارمند ، خیاط ماهر ، تکنسین ، پزشک و… مادری را می توانیم ببینیم که فرزند خود را پرورش داده تا به تمام توانایی های وجودی خود دست یابد.

میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر مبارک

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:
لوگوی مرکز یادگیری میم
عنوان مقاله: دستی که بر جهان حکمرانی می‌کند
لینک مقاله: https://mimttc.ir/?p=1490
عضویت در خبرنامه مرکز یادگیری میم
برای دریافت جدیدترین محتوای آموزشی و اطلاع از دوره‌های آموزشی می‌توانید در خبرنامه مرکز یادگیری میم عضو شوید.